Thief!

Gud, det som jag trodde skulle bli en vanlig arbetsdag slutade i katastrof.

En elev blev utslängd från en lektion efter att ha kallat läraren ett något osmakligt ord. När jag sedan lämnar lektionssalen stöter jag på eleven som uttalar hot mot den berörda läraren.

En annan kollega går ut och pratar med eleven och de får kontakt. Allt verkar bra och han ber den berörda läraren om ursäkt.

Efter lunch går eleven sedan och tar en annan killes cykel.

Nu blev denna elev avstängd från skolan och är inte välkommen tillbaka.

Kanske inte så konstigt. Men väldigt olustligt.
Jag trodde inte eleven var en tjuv, bara stökig och obstinat.
Så kan det gå. Jag har tydligen inte slutat missbedömma människor. Vet inte om det är på gott eller ont längre.

Usch. Vad kan man säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback