Tjockisprogrammens värld

Det kan omöjligt bara vara jag som gillar tjockisprogram alltså. 500-kilos kliniken, Du är vad du äter, The biggest looser etc etc. Det är helt fantastiskt. Själv så har jag ju gått upp gigantiskt mycket i vikt de senaste åren men sen jul har jag rasat ungefär 18 kilo, utan att egentligen göra något speciellt.
Men jag mår bättre och känner mig starkare.

Jag hade gått ner ungefär 6 kilo i april från min maxvikt och sen i sommar, ja då bara rasade kilonen av mig. För mig handlar det inte om att man måste vara pinnsmal men jag vill inte ha ont i mina leder, vara trött och sakna energi och vara supergrinig, vilket jag var när jag bar på all extravikt.
Jag har satt min målvikt ungefär 15 kilo viktnedgång från dagens läge. Då kan jag ha alla kläder jag bar för 2 år sedan och dessutom må bra. Mer vill jag faktiskt inte gå ner. Jag är bara ute efter att vara hälsosam, inte att hetsa med att räkna kalorier eller kolhydrater etc etc.

Imorgon ska jag hämta ut mitt gymkort som mitt jobb subventionerat till oss anställda. Sen blir det träning iaf minst en gång i veckan. Men jag ska försöka ta mig iväg 3 gånger i början iaf. Längtar faktiskt.

Provade ett par byxor som jag kunde ha när jag var som "smalast" för 2-3 år sedan, det var 10 centimeter kvar för att kunna stänga men jag kunde faktiskt få dem över rumpan. Det var en kick i sig. Tänk att kunna stänga dem utan att de känns tighta eller ger fula valkar.
Jag köpte ett par ganska dyra jeans i somras som var för små för att ha ett mål, dessa gick på mig för ett par veckor sedan, nu är de nästan för stora. Love it!

Tänk vad lite positiv attityd kan göra med en.

Puss på er, nu blir det Du är vad du äter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback