Back in the game!

Okej, det var en hel evighet sen jag skrev på min blogg men efter ett par turer med blogg.se så har jag åter fått igång mitt konto. (Stort tack till tjejen som hjälpte mig!)

Okej, så detta är min nuvarande livssituation.
Jag arbetar på en gymnasieskola, har precis flyttat till en bostadsrätt och min hund har flyttat upp till norrland. Jag är singel, yet again, efter två och ett halvt år.

Precis just nu så är jag lite arg, mest besviken, över att jag blev tvungen att bryta rakt av med mitt ex men hade inget val. Vi delar inte samma åsikter och det här var incidenten som fick bägaren att rinna över.

För ett par dagar sen var det en annan person som jag bröt kontakten med, eftersom han fick ett utbrott på mig och bestämde sig för att kasta allt jag sagt t honom rakt i ansiktet. Så gör inte en bra kompis. No sir.

Efter ett par år med negativa tankar har jag nu tänkt om, bestämt mig för att leva fullt ut. Varför behålla vänner som inte egentligen är riktiga vänner? Varför älta saker som hände långt tillbaka i tiden? Nej, det är inte det liv jag vill leva.

För ett par veckor sedan låg jag ganska sjuk i svininfluensan, vilket ändå förde med sig vissa positiva tankar. Jag hade en av mina värsta livskriser men såg det som något väldigt hälsosamt att genomleva. Inte alls negativt.

Detta är vad jag konstaterade:

1. Jag ska inte lägga ner energi på att älta saker, det är inte värt den tiden
2. Vänner som inte är ärliga eller trogna är inga bra vänner, så hej då
3. De vänner som alltid funnits där ska ha ett stort tack, de betyder allt för mig
4. Jag ska göra saker som jag tycker om, inte vad någon annan anser att jag ska göra
5. Uppskatta de små sakerna här i livet, man vet aldrig när det är över

Nåväl, allt idag har inte varit pest. Fick reda på att en av killarna som var med när jag blev utnyttjad för ett par år sen ramlade ihop och dog idag, 28 år gammal. Jag tror på karma så jag antar att han fick vad han förtjänade. Sen att han dog, det var kanske lite väl extremt. Jag sörjer inte. Vet inte, är jag elak som säger det? Jaja, jag är ärlig iaf.

Ska försöka skriva mer frekvent här, sådär minst en gång per dag iaf.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback