att våga släppa taget

Det senaste dygnet har varit ett mycket bra dygn.
Det är skönt när man känner att man mår bra, riktigt bra.
Det finns en känsla av trygghet när jag umgås med vissa. Har hört att det är den känslan som är den viktigaste, den som får en att trivas med tillvaron och sig själv.

Trots det så finns det ändå mycket i tankeomloppet. Tankarna kommer när jag är ensam, när det är kväll/natt och man tillåter sig själv att tänka... kanske lite för mycket.

Konstaterande nummer ett: jag MÅSTE våga släppa taget om någon, för mitt eget bästa. Inte släppa taget släppa taget, men att ändå besluta mig för att det måste bli ett slut nu. Det ställer till med problem i mitt liv och jag orkar inte med det.

Konstaterande nummer två: jag MÅSTE våga lita på folk och hoppas att de litar på mig. Jag ska inte upprepa de misstag jag gjort när jag var yngre. Jag har riktigt bra vänner nu och jag måste visa att jag också uppskattar att de finns.

Konstaterande nummer tre: jag har fortfarande ett destruktivt beteende när det kommer till vissa saker, jag ska städa upp den delen och tänka mig för.

Konstaterande nummer fyra: jag måste börja bestämma mig för min framtid.

Nu däremot ska jag sova. Jag får börja ta tag i mitt liv från och med imorgon (läs idag) när jag fått nya krafter.

Puss, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback