"That's the happiest you've looked all day"

Jag vet faktiskt inte varför men jag är på ett löjligt gott humör idag.
Jag vaknade upp vid 8 och kunde inte somna om.
Kan detta vara en motreaktion till mitt otroligt dåliga humör igår?
Äsch, jag orkar inte överanalysera. Eller orkar gör jag nog, men det är mest slöseri med tid.

Igår var vi på Pergola, det heta stället i Jakan. Hehe. Det var riktigt kul. Ett helt IKEA-gäng på jakt efter alkohol (okej, inte jag då, men de andra, ni vet, fyllona) för att stilla sitt begär.
Det var roligt att hänga med folk civilt, även om jag gjort det förut med några av dem. (Andra hade jag nog klarat mig utan, eller ska vi säga en...)

Jag fick ett roligt samtal senare under kvällen av mitt kusinbarn. Han var på Sjätte Tunnan och väldigt glad i hågen. Undrade var jag höll hus när det vankades mjöd. Fick även samtala med hans värmländske nya bekantskap och senare även med Sabina, som jag en gång i tiden var bra vän med uppe i Ammarnäs.

Det är nästan hemskt att jag får sån grym hemlängtan när jag hör den där dialekten alltså. Norrland, I'm going home.

Annars så... ptja... jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det finns en sån bra känsla i magen idag. Kanske för att jag fick kramas med bra människor. Kramar är underskattade så in i... för ibland så är man bara i behov av att känna att "hej, jag är en människa, se mig" och när man kanske inte är på tiptop humör så är det precis vad man behöver.

Denna dagen ser annars ut att bjuda på mathäng med Nina samt övernattning i Spånga. Det ska bli skönt att få umgås med henne, hon är så bra. Får mig att bli så glad. Synd att jag jobbar så mycket att jag inte hinner träffa henne så mycket som jag vill. Det är även utlovat dansmatta, jag är peppad!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback