E.R.

Så hur tillbringade jag då gårdagskvällen?
På Akuten såklart! Haha. Det är helt stört men jo, jag spenderade ca 9 timmar på akuten igår/inatt.
Det hela började med att jag sms:ade säkerhetschefen på mitt jobb ang om han kunde hjälpa mig att få träffa företagsläkarna för mina krämpor. Efter 20 minuter ringer han upp mig och frågar hur jag mår och berättar sedan att han har ringt sjukvårdsupplysningen och de hänvisade mig till Akuten. Så då var det bara att åka dit och vänta... och vänta... och vänta lite till.
F.ö. så körde taxin lite vilse när jag skulle dit, bra jobbat!

Jag dåsade till var 5:e minut i vänterummet och efter någon timme så tog de puls och blodtryck på mig, sade sedan åt mig att "det kommer att ta rätt lång tid eftersom vi har så många patienter men jag ska tala med läkaren"... sen hände det inget...

Men en timme efter det så kom iaf Thomas dit och höll mig sällskap. (Sjukt snäll människa, tack!) Vi såg på Ondskan på tv och sen var det WPT. (fast då somnade jag)

Vaknade av att någon säger mitt namn och jag är helt förvirrad, förstår ingenting... då är det en sköterska som tar med mig till ett rum där hon kollar EKG och sen får jag sitta och vänta på läkaren... och det tar lite tid. När läkaren sen kommer så får jag veta att allt är som det ska med handen och att jag ska fortsätta att röra på den (hallå, jag skriver blogg!!!, rörlighet 110%) och leva på som vanligt mer eller mindre.

Sen får jag åka hem och det blev bums i säng, vid 3 i morse. Det var härligt det.
Nu ska jag gå t jobbet och prata med dem samt hämta ut ersättning för natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback