En BRA dag!

Dagen har varit mycket bra, jag har hållt humöret uppe nästan hela dagen.
Att få träffa Annika var så sjukligt skönt att det inte går att förklara. Det är synd att det blir så sällan eftersom hon får mig att skratta och må gott.
Även våran shopping gick väl. Mycket mycket väl.
Jag brände även pengar på onödiga ting som ett par skor och en kappa, jag menar, bara för att det är vinter kan man väl gå omkring naken och barfota, ja för tusan!, vem försöker jag lura genom att klä på mig, hehe.

Idag var det även storm, inte roligt alls. Jag har frusit som en idiot i min korta kjol och dessa kalla vindar. Kan ge mig i backen på att jag kommer bli förkyld. Skit.

När jag kom hem på dagen så gick jag till IKEA och shoppade batterier, slutade med att jag stod och snackade med Malle i ingången i nästan en timme. Känns bra att allt redan är ett kaos där nere. Skööönt. Och jag kommer inte ens att vara en dag där nästkommande vecka. Konstigt. 6 veckor från mitt andra hem...

När jag var färdig där fick jag stressa lite för att hinna ner till stan för att möta upp med Tati och Saga. Vi hade tänkt äta på Tre Indier men när vi väl hade irrat omkring och kommit fram så visade det sig att de hade stängt pga renoveringar av köket. Så kan det gå. Så vi vandrade omkring i en evighet (okej en timme kanske) innan vi till slut hamnade på Murasaki, det första stället som jag sökte jobb på i Sthlm (ja, under 04) och det var kanske inte riktigt en hit. Tatis mat var inte god och jag och Saga var väl inte så jätteimponerade. (Eller jo, Saga gillade ölet jag rekommenderade, kanske mitt bästa öl om jag ska vara ärlig, om vi inte snackar mellanöl)
Sen gick vi till Carmen där jag helt zonika träffade på Maria GSF, sjukt roligt att se henne i Sthlm. Sen så gick vi in, de tog varsin öl (jag ville inte ha, ja, det var ett frivilligt val...) och efter mycket om och men så hittade vi inget bord så vi valde att gå.
När vi kom fram t Söderhof så kände jag hur kallt det var och hur mycket jag egentligen ville åka hem, även om jag älskar deras sällskap.
Tog tåget hem och nu sitter jag här, lite trött och äter på lite glass. Nyttigt värre.

Men nu ska det bli sömn, för det har jag gjort mig förtjänt av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback