"Det måste va nåt fel på er"

Jag har börjat gilla något jag aldrig trodde jag skulle börja gilla. Jag har alltid kännt en sån stor avsky till honom men för några dagar sen så lyssnade jag på en låt, man skulle t o m kunna kalla det för en gammal "hit", då jag upptäckte texten. Att det var så välskrivet och känslomässigt klockrent, det var läskigt. Så där satt jag, visste inte riktigt var jag skulle ta vägen så jag laddade ner mer, läste texterna på olika lyric-databaser och... njöt.

Låt mig få citera några rader från den låt som fick mig att inse (och ja, jag vet att du njuter nu, Annika, don't rub it in my face) hur bra det egentligen är.

"...//Sommarn snurrar fort när vi bara snöar bort
Å ja våga aldrig hålla din hand - Vi är inte sånna som i slutet får varann..

..Å alla bara pratar "e de sant" och "ja har hört om dig"
Ja kommer aldrig tillbaka hit igen
Neonskyltar på gatorna sänder ljus till mej å skatorna
Alla dansar, å ja tänker
e du också själv? Var e du ikväll..//

//..Å ja undrar va som händer i vår del av stan'
Vinden håller tal vid en hamurgerbar
Den har blåst sig trött å alla flickor har gått hem
Å de va sötade än dom men ja slängde bort de igen
ja slängde bort nån slags vän..


De va så mörkt
den kvällen ja gick hem
ja hade hoppats på något, HOPPATS PÅ NÅGOT//..."

Det är lite som att jag varit blind och nu äntligen fått synen tillbaka, det är otroligt obehagligt på ett sätt. Men det är bara att bita ihop och inse att man kan ha fel ibland och att man går igenom olika faser under sitt liv. Nu kanske det har kommit till detta, jag har, huuu, en Håkan-fas...

En annan låt som fått mig att känna varmt inför honom är Magiskt, men tragiskt vars text kan liknas med det destruktiva, ptja kalla det vad ni vill, som jag hade förut, när jag var ung och dum.

"Och alla drömmer om fåglar - även du även jag...//...
Men varför är vi inte fler? Och det är bara du som ler?
Det måste va nåt fel på er.

För inget är logiskt - för att inget är magiskt.
Och det är så tragiskt. Så jag springer tillbaks till dig.

Behöver lite kärlek från fel sort - Och sympatier från fel håll.
Behöver lite kärlek från fel sort - Och sympatier från fel håll.
Behöver lite kärlek från fel sort - Och sympatier från fel håll.
Behöver lite kärlek från fel sort - Och sympatier från fel håll!

Inget är logiskt - inget är magiskt.
Och det är så tragiskt. Så jag springer tillbaks till dig.
Inget är logiskt - och inget är romantiskt.
Och det är så tragiskt - Så jag springer tillbaks... till dig!!!"

Svårt att inte tycka om, inte sant?!

Kommentarer
Postat av: annika

jag är så glad att du kommit till dina sinnens fulla bruk!

jag ska inte rub it in, men jag sitter med ett leende - exakt, ett SÅNT leende. och jag kommer bara säga en mening:
jag visste det, vad var det jag sa!

och nu kan vi i fortsättningen lyssna på håkan och dricka vin. livet blir så mycket bättre med en karl som håkan!

2006-10-25 @ 23:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback