Apati?

Att vara ledig är en livsfarlig sak.
Eftersom jag igår kväll visste att jag inte skulle arbeta så satt jag online till efter 0200, då mina ögonlock var så tunga att jag blundade från datorn till sängen. (okej, 50-60 cm, men ändå)
När jag vaknade kl. 0630 för att gå och tvätta så var jag nära att bara strunta i alltihop, orkade bara inte. Men jag tog mig i kragen och släpade med mig mina heta arbetskläder (ja Diana, även det sexiga hucklet) och startade maskinen. Sedan gick jag den långa vägen tillbaka och hoppade isäng igen.
Så var det fram och tillbaka i 3 timmar tills allt var rent och torrt. Kom på upp till lägenheten igen och stupade i säng för att sedan sova sova sova!

Egentligen så borde jag läsa körkortsteori nu, se till att jag är väl förberedd för de väntande veckorna men jag orkar bara inte. Jag saknar riktig motivation till att göra det.
Det var tänkt att jag och Diana skulle käka tillsammans ikväll men planerna ändrades. Först skulle vi gått på IKEA och tagit oss en varsin slitz (muhahaha) och sen åkt ner till Sumpis där vi skulle äta Grekiskt, men det får bli en annan gång.

Som ni märker så är det ju mest svammel här, det finns egentligen inget sammanhang i det jag skriver, eller åtminstone inte för mig. Jag har ju bränt ett par hjärnceller sen jag började arbeta. Nästa helg skulle jag ju vara ledig också men tog på mig att arbeta söndagen. Det är lite tragiskt att jag faktiskt inte varit ledig en hel helg sen första helgen i juli. Det känns lite konstigt. Jag borde ta tag i det där, sluta vara snäll och så, men när de väl frågar.... ja då kan jag inte säga nej.

Jaha, vad ska jag nu blajja om? Det finns som inget kvar. Aja, här är 2 historier från tjuvlyssnat.se

På Tunnelbanan:

(En mycket hårig man i shorts och linne kommer in i vagnen).
Pojke 5+: Mamma, varför har den där mannen päls?
Mamman: Men Schhh!
Pojke 5+ (skriker): Men varför har han päls?!
(Alla på tåget börjar le, mannen tittar ilsket på ungen).
Pojke 5+ (lite rädd): Mamma, björnen tittar argt på mig nu!


 

Slussen, Stockholm:

(Två popkillar står diskret och spanar på en asiatisk tjej)

Snedlugg: Hej. Är du från Japan?
Tjej: Nej, Korea.
Snedlugg: Okej, men du är i alla fall väldigt söt.
Tjej: Tack!
Snedlugg: Du liknar hon, Kayako i "The Grudge" lite.
(Paus, killens kompis stirrar på honom )
Snedlugg: Alltså, fast på ett gulligt sätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback