”Your problems are just like mine they’re hard to define”

Ikväll är det The PerishersFrom Nothing To One som går runt.

Jag har inte lyssnat på den här skivan, eller dem, på väldigt länge. Många av låtarna har med sig minnen, djupa minnen, av varierande slag. Det var en period i mitt liv då saker och ting tedde sig en aningens destruktiva och den skivan sätter fingret på det.

Inte för att jag är deprimerad och inte för att jag önskar att bli sådan men ibland kan det vara terapi att tänka tillbaka. Att ta lärdom av sina misstag.


 
”Now I know love can turn to hate in the blink of an eye
Another lie another alibi
When your curtain fell heaven turned to hell
What was real I could never tell

 I wish I would have known
Wish I would have seen
I wish I’d had some lines to read between
I just can’t understand why you cared to stay
You never truly loved me anyway

I just can’t understand”



 

Ibland känns det som att jag tar lite staplande steg där jag famlar efter att våga begrava saker bakom mig, leva i nuet. Jag vet inte varför allt är som det är, det bara är så. Och det som skett har skett, inget som jag kan ändra på nu.

En dag ska jag ta tag i att bryta upp med mitt gamla liv…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback