The Fight

Igår kväll, efter att jag hade suttit online, så hamnade jag och min mor i en dispyt. Det blev så självklart varför jag inte kunde bo hemma – varför jag inte kan bo hemma. Vi har aldrig varit speciellt lika, jag och min mor, det har alltid varit far som jag tytt mig till när det varit något. Man skulle nog kunna säga att min mor saknar förståelse för mig och jag för henne.
Kommunikationssvårigheter.


 

Idag var dock allt “bra” igen, vi har inte talat mer om gårdagen och lika bra är väl det. Det är bättre att bara försöka genomlida de här sista dagarna hemma, se till att vi håller god min.


 

Jag har precis avslutat (mitt tredje, för kvällen) samtal med Thomas. Hans jäkla mobil alltså. Det är skönt att höra lite från Stockholm med. Det känns som att jag sitter vid världens ände utan livbåt – fast tills nästa fartyg bestämmer sig för att hämta upp mig. Eller skoter, jag föredrar nog skoter. Jag kan inte hjälpa att jag saknar honom så mycket… jag saknar hela gänget såklart också… ingen favorisering.


 

Jag har även språkats vid med Maja ikväll. Fick en uppdatering om vårat lilla café samt om hennes liv. Det är bra när man får prata med varandra. Och Maja: ibland måste man vara övertydlig, om det inte finns några andra alternativ…


 

Men vad har annars hänt idag?

Ptja, jag har varit på både Folktandvården och till en läkare.

Hos Folktandvården fick jag tyvärr höra att jag hade ett början till hål men det var inget de ville åtgärda eftersom det sitter precis där en visdomstand kommer att komma och då det är trångt som det är i munnen så kommer de säkert behöva dra den tanden också. Samt att jag fick en liten varning på att jag kanske kommer att behöva tandställning när tänderna har kommit. Jättekul. Hade det varit för 7 år sedan hade jag dött av lycka men nu, jag är 22 år gammal, hur ska det se ut?


 

Hos läkaren fick jag hjälp med min tå. Han skulle skriva en remiss till Ortopeden eller vad det nu var, så de kan skära upp de där nervtrådarna så de läker riktigt…


 
Jag har även lärt mig parkera vid bilar och kört 9 mil på halt underlag. Jag höll på att plocka 1 hund, 2 renar och 3 älgar… fast det hände såklart inte, jag var kanonduktig och bromsade i tid.

På söndag så reser jag, då kommer det inte att bli någon blogg förrens nästa fredagskväll alt. lördagsmorgon... men ni överlever nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback