"I've spent 22 years in this zoo of broken faces"

“And the sirens are laughing underneath your skull.
And your thoughts are turning dull, callous and cold.
Yesterday you gave your burden a name.
Yesterday you gave your burden a face.
Bur your burden looks an awful lot like her.
Love, love, love, love, love, love, love, love, love rhymes with pity now.
Love, love, love, love, love, love, love, love, love rhymes with sympathy now”


 

Igår kväll fick jag veta att något roligt väntar mig i januari, något som jag längtat efter sen augusti förra året. Jag snackar såklart om att the Blood Brothers kommer till Sverige och Stockholm. Jag skiter i om jag jobbar eller ej, jag MÅSTE gå!


 

När jag åkte till Linköping förra året hade jag egentligen inga förväntningar, jag visste bara att jag skulle få se ett band som gör grym musik med rätt komiska texter men det var breathtaking om något. Mitt i spelningen så går en propp och det blir helt tyst men inte blev de rådlösa, nej, de ställer sig och sjunger en av de få låtarna som de kunde vänta sig att publiken kunde sjunga med på, Like A Virgin – a´capella!

Det var så vackert och Jordan, ja, han satte standarden högt på hur ett par armar ska se ut!


 

Jag vet, jag koncentrerar mig alltid på konstiga kroppsdelar, kanske därför många felaktligen anklagar mig för att vara indie(?) men just de där armarna, jag blev knäsvag!


 

Men nog om min BB-förälskelse. Det lär ni får höra bra mycket om när det närmar sig konserten.


 

Idag så gick jag upp tidigt, sjukligt tidigt. Åkte t Sorsele och skulle besiktiga bilen. Sen hängde jag och far omkring där halva dagen innan vi, vid halv två, bestämde oss för att åka hem igen. Jag lagade sedan middag och kollade lite snabbt på tv. Utmattad.


 

Nu sitter jag bara och väntar på den nya serien på SVT1, ”Cuppen”. Jag hoppas att den är bra. Alexander Skarsgård är ju med, det måste vara bra! Kommer ihåg när han var och hade föreläsning för min klass när jag gick 2:an på Midgård, fast inte tog mig iväg (även om han är en av mina favoriter) eftersom jag och David var sjukt trötta och smått apatiska efter Umeå Opens första kväll. Det är sånt som fastnar… vilka minnen.


 

Imorgon ska jag tillbaka till Sorsele igen. Ska inställa mig på Folktandvården kl 1000. Jag ser faktiskt fram emot det. Förhoppningsvis ber de mig komma tillbaka på 18 månader alternativt att de lägger upp en plan på hur vi ska göra med de där visdomständerna som sabbar mina tandrader… aja, det ordnar sig. Jag vet, OINTRESSANT!


 

Så jag ska sluta nu, skriva alltså, för ikväll.

Puss, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback