El-bruten

Igår kväll hade jag två bra telefonsamtal.

Jag måste bara försöka att inte tänka på att jag saknar er alla så otroligt mycket.

Sen så fixade sig allt med boendet så jag flyttar när jag kommer tillbaka till Stockholm och det känns ju skönt. Ska bli kul att bo ihop med Umeå-bor. Jag tror det kommer att gå bra.


 

Idag har det dock varit världens skitdag.

Började med att jag kände mig hängig och trött på morgonen men bet ändå ihop och försökte göra det bästa av situationen så jag följde med min mor på en långpromenad. Det var lite lätt snöfall och 0-gradigt, men skönt.

När jag sen hade ätit lunch och tagit det allmänt lugnt så händer det som jag hatar mest. Det blev strömavbrott. Klockan var vid 15-tiden och jag kände verkligen inte för det så jag bestämde mig för att sova tills strömmen skulle komma tillbaka.

Vaknade efter 18 (eller däromkring) och inser att det fortfarande inte finns någon ström.

Känner mig sjukt bitter och börjar lägga patiens, äta frukt och med 15-min intervaller ringa Vattenfall för att se om de hade en sluttid på infernot.


 

Vid 20 så var jag redo att packa ihop och falla ner död. Min mor försökte muntra upp mig genom att sjunga barnvisor, räkna får och göra om julsånger. Detta med ett mindre lyckat resultat. Men sedan, vid 21:40 så fick jag tillbaka min ström! LYCKA!


 

Det är därför jag inte bor i Norrland, för att det är ett helvete utan el. Okej att vi har vedspis och grejer om det händer men stressen som kommer över en, den är fruktansvärt. Vet aldrig när jag är så stressad som när jag är ofrivilligt drabbad av elavbrott.


 

Sen fick jag lite sms från Saga. En av de bästa.


 

Detta är nog min sista blogg på en vecka, imorgon vid middagstid så åker jag till Arjeplog och tar tag i mitt liv. Jag kommer kanske inte att ha så mycket tid att svara i mobilen heller men jag ska försöka. Fast jag måste se det lite såhär, jag har snart genomlidit halva tiden… så jag ska nog klara de sista 22 dagarna också.


 
Wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback