Delmoment ett: avklarat

Så, det har hänt lite saker sen jag senast skrev här.

I går, tisdag, så körde jag halkbanan. Det var galet roligt och jag fick kanske den finaste beröm man kan få, dock av kanske världens sliskigaste körskolelärare. Men det är okej, jag vet iaf att jag imponerade på någon med min körning och det ska man väl inte skämmas för?


 

I morse gjorde jag sedan kunskapsprovet. Jag hade inte sovit på två nätter, dels natten mot igår pga att jag var nervös inför halkbanan men så natten till idag för provet. Vi anlände en och en halv timme innan vi skulle ha prov och jag började få svårt att andas och började skaka, trodde att jag skulle få en panikångestattack. Jag hade väldigt tur att de var så gulliga, mitt lilla körskolegäng, alla tog hand om varandra och lugnade en.


 

Väl inne på provet så var jag jättenervös, satt och drog djupa andetag och skakade i hela kroppen. Det kändes verkligen som att jag inte skulle bli godkänd och jag kände mig så stressad när jag insåg att jag inte hade hunnit svara på alla frågor med bara 30 minuter kvar. Innan jag avslutade provet så gick jag igenom dels de frågor som jag var lite osäker på, och ändrade dessa, samt gick igenom lite snabbt ett varv med alla frågor för att se om jag hade svarat fel på något uppenbart.


 

När jag sedan klickade på okej så fick jag upp ett litet bildspel med de frågor jag hade svarat fel på och jag min idiot trodde att det var frågorna jag hade markerat (vilket det också var!) och sade detta till läraren och då sa hon ”men det var dina fel, men det är ändå lugnt, du hade ju bara 5 fel”. När jag sedan insåg att det var just mina markerade frågor som jag fått fel på så fattade jag att jag också hade svarat rätt på dem från början = jag hade kunnat toppa provet.
Men ni vet, lagen om all jävlighet...


 

Detta gjorde att jag blev på rätt dåligt humör efter provet och kände mig värdelös och rätt dum i huvudet. Jag var nog inte världens trevligaste sällskap just då. Men så sa som alla att huvudsaken faktiskt är att man klarat sig och att man inte ska gräma sig.


 

När vi sedan kom tillbaka till Arjeplog så pratade jag bara med föreståndaren på bilskolan om att jag skulle vilja göra min uppkörning på onsdagen nästa vecka (och inte torsdagen) vilket inte var några problem då jag är den enda som är färdig med körningen, och tur är väl det?!

Så på tisdag åker jag till Arjeplog igen för att bara ta en lektion där vi kontrollerar att allting sitter och sen så får jag köra upp troligen under förmiddagen på onsdagen den 6:e december. Spännande…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback