Saga

Jag vet att jag inte har uppdaterat min blogg på väldigt väldigt länge men det finns en bra orsak, jag har inte haft tillgång till internet. Så nu kommer här ett långt (eller eventuellt ett par mindre, kortare inlägg) som förhoppningsvis kan få er att komma ikapp mitt liv.

Ikväll var Saga hos mig på besök. Vi drack varm choklad och juice samt åt rostade mackor och chokladpraliner. Kvällen bjöd även på långa samtal om våra liv och relationer. En bra kväll helt enkelt. Det är skönt när någon verkligen förstår vad man säger och som man känner att man kan prata med. Jag hoppas att hon känner likadant.

Man skulle kunna säga att vi sitter lite med samma problem även om det är rätt stor skillnad på många sätt. När man vill må bra men inte riktigt når det målet pga att man böjer sig för någon annans välmående. Att man helt enkelt låter någon annan påverka ens liv mer än vad som egentligen är befogat.

Jag rökte även. Trots att jag gjort ett uppehåll på ett par dagar. Trodde det skulle göra så sjukt ont i halsen men det var verkligen vad jag behövde nu. Jag tror att jag röker mer så fort någon "dåligt" händer mig. Det blir min tröst. Istället för mat eller alkohol. Jaja, det funkar det med.

Okej, för att byta ämne lite snabbt så kan jag berätta att jag är sjuk, väldigt sjuk. Varit sjuk hela julen mer eller mindre i något som kan liknas influensa antar jag. Hög feber, hosta, slem och snuva...

Åter till Saga. Varför kan inte fler människor vara som Saga? Lugn och metodisk, rolig och lättsam med ett extremt djup? Jag kommer sakna henne om hon åker bort, även om jag vet att det är vad hon behöver nu. Inget mer IKEA!

Imorgon åker jag bort. Ner till min mormor. Det ska bli väldigt skönt. Kan hända att jag stänger av min mobil också. Jag orkar verkligen inte med saker och ting just nu. Det finns så många saker som jag inte mår bra över som jag måste försöka att bearbeta. Problemet är att ingen kan förstå eftersom de inte varit i min sits, eller okej, jo, det är flera som varit med om samma sak men inte riktigt i min närhet om vi säger så. Jag återkommer med det i nästa inlägg (som lär skrivas direkt efter detta) för det bör nog katigoriseras under känslor.

Det blev alltså inget jobb för mig under dessa mellandagar. Jag skulle verkligen behöva jobba dem men å andra sidan, det viktiga är att försöka bli frisk.

Idag ringde Försäkringskassan, informerade mig om vad de hade räknat ut till min årsinkomst. Jag godkände och lade på. Vet inte om det stämmer men det är väl helt okej.

Jag har även funderat på hur jag ska lägga upp mina semesterveckor nästa år. Vad jag vill göra på min semester och hur mycket det får kosta. Vi får väl se om planerna håller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback