GOD JUL!!!

Ikväll firade jag och mina föräldrar ”Lilla Julafton” då jag inte kommer att kunna åka hem över den ”riktiga” julen.

Det var en riktigt bra kväll med god mat, mys och lite klappar.

Det enda man saknade var kanske att få gå loss i chokladfrosseri (då vi nu skippade att köpa några praliner eftersom jag ska försöka dra ner på min chokladkonsumtion) men jag ser det som ett bra steg för hälsan.


 

Jag har annars bara gått igenom lite av mina köksartiklar, och det vill inte säga så lite. Jag försöker klura på vad jag ska ta med mig, om jag ska ta med mig, om det ryms när jag flyger eller om det kanske är för ömtåligt för att skickas med post. Jag har iaf konstaterat att ta med mig en av mina dammsugare (efter påtryckningar från mina föräldrar) samt mina älskade marimekko-muggar som jag aldrig hann använda när jag var bosatt i Umeå.

Eller jag tror väl att jag ska ta med mig dem. Eller kanske mina Gröna Anna-tekoppar istället? De är rätt söta med matchande assietter och fat.

Det är svårt att bestämma sig när man vet att man har så begränsat med utrymme på färden.


 

Har även suttit med mina föräldrar och försöka blicka framåt mot nästa år genom att kolla hur jag ska försöka få min semester. Vet att jag ska ta en vecka för att få resa med min andra familj och en vecka för att åka med min mormor till Gotland. Sen så kommer jag nog att behöva en vecka för att åka upp hit och hämta mina grejer. (när jag förhoppningsvis fått ett förstahandskontrakt och som jag INTE tackar nej till, mitt nöt)

Då tänker jag även passa på att gå till ”kojan” och få känna lugnet, andas och njuta av enkelheten och naturen.


 

I förrgår fikade jag f.ö. med Gustav, troligen min äldsta barndomsvän. Vi kan väl som säga att jag känt honom sen han var ca 2 dagar gammal, det vill säga när jag var sisådär en 364 dagar då…

Det var jättetrevligt. Jag och mor blev hembjudna på fika hos till hans mor och så var det vi fyra som satt och pratade om alla möjliga världsliga saker. Det lämpade sig även så bra att de grep Juha Valiakalla kring den tiden, och vi kunde alla pusta ut.

Förhoppningsvis så kommer Gustav ner och hälsar på efter nyår, något som skulle vara otroligt kul. Det känns som att vi missat så många år av vänskap då vi tappade kontakten då jag flyttade tillbaka till Umeå kring 2002, även om vi höll lite kontakt då han reste runt i Australien i våras.

En vän jag saknar…


 

Fast det finns ju fler vänner jag saknar, vänner som jag kommer att återse på en vecka. Kan ni fatta det? Det har alltså gått FYRA veckor sen jag åkte, eller okej, 26 dagar. Men innan jag åkte kändes det verkligen som en oändlighet, 35 dagar… (okej jag kommer hem nästan 3 dagar tidigare men ändå) Nu är det 6 dagar kvar, eller 5 om jag räknar på att det är ett nytt dygn. Så jag längtar, det är sjukt.


 
Och så en sista sak, jag kommer att beställa ändring på min mobil till Comviq från Telia och det kommer att betyda att mitt nummer kommer att vara ur funktion ett par dagar (eller jag vet inte hur lång tid det tar för dem att skicka ett nytt kort) men jag har ett annat mobilnummer, mitt gamla nummer. Om ni inte har detta nummer så kontakta mig så får ni detta eller så får ni helt enkelt kommunicera med mig genom msn och på jobbet. (Tänk på att för 10 år sedan så gick inte folk omkring med mobiler och det gick ju bra ändå… eller?)
Men jag byter nog inte förrens jag kommer hem, så det ger er ett par dagar att lära er mitt temporära nummer.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback