Flytt

Jag tänkte jag skulle skriva ett par rader om flytten.
Det börjar arta sig alltså. Jag tror på det här, har en riktigt fin magkänsla över lägenheten, samt sällskapet.

Igår var jag på IKEA och shoppade loss, med frakt handlade jag för 7000 på 65 minuter, det är nästan läskigt. Eller jo, det ÄR läskigt. Aldrig insett att folk faktiskt kan handla för så mycket på en gång (om de inte köper en soffa kanske)
Sen åkte jag till lägenheten och väntade med stor spänning in mina grejer.
Annika raggade ihop verktyg och en slagborr och sen så gick vi loss och började montera (och bädda).

När vi var färdiga med sängarna så gav vi oss på en tavelram som hade en minst sagt komplicerad beskrivning. Jag ådrog mig även en liten rispa över ena ögat, haha. Jag har hört att de är rätt sexigt med ärr så håll tummarna. Haha. Nej, skämta bara. Det är bara en skråma.

Efter att vi var klara så slutade vi upp i min säng. Klart man måste provligga den. Älskade Annikas kommentar "ehm, om det imorgon ser ut som att någon sovit i din säng så är det inte jag!", haha. Hon är för skön!!! Hur som helst så låg vi till sängs och åt choklad, läste drinkrecept och snackade om allt möjligt. Hon var dessutom nästan på väg att lyckas övertala mig att ändå sova över i lägenheten men jag lyckades till slut ta mig därifrån och till Jakobsberg. Jag får se det som "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge", dessutom vet jag att jag kommer att sova där antingen natten mot lördag eller senast mot söndag. Det kan jag överleva.

I övrigt så börjar jag känna mig rätt lugn inför flytten. Allt är i sin ordning och det enda jag behöver göra nu är att packa lite kläder, papper, sängkläder och sist min dator. Sen är jag ready to move.

Men nu ska jag förbereda mig inför a hard days work som matsalsvärd. HU. Vad jag hatar det passet alltså!!! Men jag får bita ihop. Kanske åker till Solna en sväng efter jobbet. Kan nästan inte hålla mig borta.


Puss, hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback